Gmina Gostycyn otrzymała akredytację Ministra Cyfryzacji do pełnienia funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany. Minister Cyfryzacji wydał decyzję, w której wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy w Gostycynie funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany.
- Wyciągamy wnioski z obecnej sytuacji. Naszym celem jest, aby przynajmniej 50 proc. pełnoletnich mieszkańców gminy miało profil zaufany wyjaśnia wójt Ireneusz Kucharski. - Posiadanie profilu ułatwi mieszkańcom kontakt z instytucjami, w tym z naszym urzędem. Od czerwca będziemy prowadzić akcję polegającą na dyżurach pracowników urzędu w poszczególnych miejscowościach.
Każdy zainteresowany będzie mógł przyjść i potwierdzić swój profil. Jeżeli ktoś nie będzie wiedział jak się go zakłada, to urzędnik wykona to za niego. Oczywiście potwierdzać będzie można również bezpośrednio w Urzędzie Gminy w godzinach otwarcia.
Podpis elektroniczny szczególnie ułatwi życie mieszkańcom, którzy często kontaktują się z urzędami. W przypadku naszej gminy wiele osób wysyła do nas e-mailem wnioski o wydanie różnego rodzaju decyzji, w formie skanu. W takim przypadku i tak petent jest wzywany do Urzędu aby złożył swój własnoręczny podpis. Natomiast nie byłoby problemy gdyby wysłane dokumenty opatrzył podpisem zaufanym, który wywołuje takie same skutki prawne jak dokumenty opatrzone podpisem własnoręcznym.
Już wkrótce urząd gminy w Gostycynie poda więcej szczegółów jak złożyć wniosek o profil zaufany i harmonogram dyżurów pracownika urzędu w poszczególnych miejscowościach.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?