Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Znamy koncepcję budowy obwodnicy Tucholi

Janina Waszczuk
W Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy było spotkanie podsumowujące prace nad koncepcją obwodnicy Tucholi.
W Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy było spotkanie podsumowujące prace nad koncepcją obwodnicy Tucholi. Filip Kowalkowski
W Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy było spotkanie podsumowujące prace nad koncepcją obwodnicy Tucholi.

Duży wpływ na opracowanie miały opinie mieszkańców, przedstawicieli samorządów i leśników. - Wystąpiliśmy też o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Przesądzi ona o wyborze korzystniejszego wariantu.

- Wytyczenie optymalnych wariantów tej trasy było dużym wyzwaniem - mówi Mirosław Kielnik, dyrektor ZDW w Bydgoszczy. - Od początku założyliśmy zgodnie z oczekiwaniem mieszkańców wytyczenie trasy omijającej całe miasto. Z drugiej strony musieliśmy uwzględniać prowadzenie trasy przez obszary chronione, w tym rezerwat, jakim jest rzeka Brda. Ostatecznie w raporcie środowiskowym dysponujemy dwom wariantami. W oparciu o to opracowanie w ubiegłym tygodniu złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Dziękuję przede wszystkim mieszkańcom, przedstawicielom „SOS dla Tucholi” oraz samorządu.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji wydawana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska zadecyduje, który wariant możliwy będzie do realizacji.

Pierwszy wariant zakłada wykonanie 10-kilometrowego obejścia od strony południowo-zachodniej. Obwodnica omijałaby Bladowo od strony północnej. Następnie przecinałaby kolejno drogę wojewódzką nr 240 (w kierunku Chojnic), linie kolejowe na Chojnice i Sępólno, drogę nr 241 w kierunku Sepólna. Do drogi nr 237 na Mąkowarsko przebiegać ma między Małym Mędromierzem oraz Szosą Bydgoską. Następnie około 2-kilometrowy odcinek biegłby lasem i dochodził do drogi nr 240 w kierunku Świecia tuż za Rudzkim Mostem. Na tym odcinku konieczna byłaby budowa dwóch obiektów inżynierskich nad rzekami Kiczą i Brdą.

Drugi wariant zakłada budowę dłuższego, 14-kilometrowego obejścia również od strony południowo-zachodniej. Zaczynałoby się ono przed Bladowem, a kończyło w Płazowie, gdzie w ramach modernizacji drogi nr 240 również zaprojektowano obejście. Ten wariant istotnie różni się od poprzedniego przebiegiem odcinka pomiędzy szosą Bydgoską i Płazowem. Zakłada on poprowadzenie około 2-kilometrowego odcinka po śladzie drogi powiatowej w kierunku Szumiącej, następnie wykorzystanie przecinek i terenów rolnych przy skraju lasu. Oddala on obwodnicę od miasta, pozwala na ominięcie ostrych zakrętów na wysokości Rudzkiego Młyna, ale zdaniem projektanta wiąże się z większą ingerencją w środowisko.

Andrzej Gantner na gali Złota Setka 2016.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tuchola.naszemiasto.pl Nasze Miasto